مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:152021-08-03بين الملل

40 غیرنظامی طی شبانه روز گذشته در ولایت هلمند افغانستان کشته شده اند


مقارن باتشدید درگیری ها در افغانستان میان نیروهای دولتی و طالبان، سازمان ملل از کشته شدن 40 غیرنظامی طی شبانه روز گذشته در ولایت هلمند خبر داد.

- به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، درگیری های شدید بین ارتش افغانستان و گروه طالبان در اطراف مرکز ولایت هلمند (لشگرگاه) ادامه دارد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد که در جریان درگیری ها در ولایت هلمند در جنوب افغانستان در 24 ساعت گذشته، بیش از 40 غیرنظامی کشته شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه شبکه تلویزیونی یورونیوز، نظامیان افغانستان در حال مقابله با نیروهای طالبان در لشکرگاه واقع در جنوب افغانستان هستند تا از سقوط نخستین مرکز ولایت به دست طالبان جلوگیری کنند.

علاوه بر لشکرگاه در ولایت هلمند، قندهار و هرات به عنوان دومین و سومین شهر بزرگ افغانستان در چند روز گذشته از سوی طالبان به طور مستقیم تهدید شده است و در حومه این شهرها نبرد با نیروهای افغانستان ادامه دارد.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه ای که تحلیل گران در خصوص سوء استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 غیرنظامی طی شبانه روز گذشته در ولایت هلمند افغانستان کشته شده اند

40 غیرنظامی طی شبانه روز گذشته در ولایت هلمند افغانستان کشته شده اند