مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:052021-08-03اجتماعي

احتمال وقوع تگرگ در ارتفاعات مازندران


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از سامانه بارشی و پیامدهای رگبار، رعد و برق و تگرگ در ارتفاعات خبر داد.

- احمد اسدی در گفت وگو با ایسنا از هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران خبر داد و در توصیف سامانه، اظهار کرد: سامانه بترشی با تداوم جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو همراه است.

وی با اشاره به زمان فعالیت این سامانه بارشی گفت : ‎از دوشنبه 11 مرداد این سامانه فعتل شده و تا چهارشنبه 13 مرداد 1400 بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران درباره نوع مخاطره نیز گفت: رگبار باران ، رعدوبرق ، وزش باد و احتمال تگرگ از مخاطره های این سامانه است و منطقه اثر در دامنه ها و ارتفاعات استان است.

اسدی با اشاره به اثر مخاطره افزود: جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای سامانه است.

وی در توصیه ای گفت: عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه مورد تاکید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وقوع تگرگ در ارتفاعات مازندران

احتمال وقوع تگرگ در ارتفاعات مازندران