مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 10:152021-08-03اجتماعي

درس واقعی ژاپنی ها: زباله طلاست


برای ساخت سکوهای المپیک با کمک مردم به ویژه دانشجویان و دانش آموزان از بطری های بازیافتی و همچنین زباله های پلاستیکی صید شده از دریا استفاده شده است.

- عصرایران؛ صدرالدین علیپور*- شعار مراسم افتتاحیه المپیک ریو 2016 حمایت از محیط زیست بود.

در کتابچه های مراسم نوشته شده بود که برای حفظ زمین سبز، برزیل با داشتن جنگل های انبوه بهترین مکان است و به گیاهان اجازه زندگی بدهیم.

در قسمتی از مراسم افتتاحیه به موضوع گرم شدن کره زمین در سال های گذشته پرداخته شد و اینکه این پدیده جوی چه عواقبی را برای یخ های قطب به همراه خواهد داشت.

هچنین در بلیت افتتاحیه بازی های المپیک ریو 2016 طرح سبز رنگی از دو انسان در طبیعت همراه با پرندگان قرار داده شده بود که پیغام کره زمین سبز را می رساند.

از سوی دیگر در مراسم افتتاحیه در کنار هر کدام از پرچم داران 206 کشور حاضر در آیین رژه، کودکانی 206 گونه گیاهی را در گلدان های کوچک در دست داشتند و کنار پرچمدار راه می رفتند.

استفاده از مواد تجزیه پذیر در ساخت نمادها، مراقبت و مدیریت نحوه مصرف انرژی و تصفیه آب مصرفی دهکده المپیک و همچنین تاکید ویژه بر رعایت مسائل محیط زیستی به وسیله داوطلبان شرکت کننده در برگزاری این المپیک باعث شد تا از المپیک ریو به عنوان سبزترین المپیک تاریخ یاد شود اما ژاپنی ها در المپیک 2020 چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس واقعی ژاپنی ها: زباله طلاست

درس واقعی ژاپنی ها: زباله طلاست