مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:352021-08-03بين الملل

نماینده روسیه: حضور طالبان در شمال افغانستان تهدید داعش در آسیای میانه را می کاهد


فرستاده ویژه روسیه در افغانستان امروز (سه شنبه) گفت، حضور طالبان در شمال افغانستان مانع رشد تهدید داعش در کشورهای آسیای میانه خواهد شد.

- فرستاده ویژه روسیه در افغانستان امروز (سه شنبه) گفت، حضور طالبان در شمال افغانستان مانع رشد تهدید داعش در کشورهای آسیای میانه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: بسیاری دیگر از سازمان های بین المللی تروریستی مدت هاست که در کشورهای آسیای میانه مستقر شده اند و من داعش را در درجه اول این گروه های تروریستی قرار می دهم اما هنوز این گروه آنقدر خطرناک نشده است.

وی ادامه داد: آنها می توانند در شمال افغانستان و از اوضاع در منطقه به نفع خود بهره ببرند و تلاش کنند تا به ثباتی تضعیف کننده در کشورهای همسایه افغانستان دست بزنند.

طالبان روابط بسیار بدی با داعش دارد و در تمام این سال ها به صورت فعالانه با داعش مبارزه کرده است طوریکه آمریکا و ناتو یا حتی دولت کنونی کابل نتوانسته اند در مبارزه با داعش راهی به جای ببرند.

فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین گفت: به همین دلیل است که حضور طالبان در شمال افغانستان می تواند باعث جلوگیری از رشد و خیزش داعش و سایر گروه های تروریستی در منطقه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده روسیه: حضور طالبان در شمال افغانستان تهدید داعش در آسیای میانه را می کاهد

نماینده روسیه: حضور طالبان در شمال افغانستان تهدید داعش در آسیای میانه را می کاهد