موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:302021-08-03اقتصادي

طرحی مهم برای کاهش مصرف برق/ شرایط درآمدزایی پایدار دولت از اصلاح یارانه انرژی چیست؟


تحلیلگر پژوهشکده سیاستگذاری شریف گفت: قطعا و یقینا یکی از مسببین وضعیت فعلی صنعت برق کشور، یارانه انرژی است که متاسفانه به بدترین شکل ممکن در حال توزیع است و دو دهه گریبان صنعت برق و انرژی کشور را گرفته است.

- قطعی مکرر برق خاصتا در هفته های اخیر، مردم مناطق مختلف کشور را کلافه کرده است.

نگاهی به اظهارات کاربران مختلف در فضای مجازی بیانگر اعتراض اغلب آن ها به نحوه مدیریت توزیع برق است که به نظر می رسد باید راهکاری بلند مدت برای حل آن پیدا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ بر اساس نظر کارشناسان صنعت برق، راهکار بلندمدت کنترل و اصلاح طرف تقاضا و مصرف، باید هزینه فرصت استفاده اسراف گونه و خارج از الگو، حامل های انرژی بسیار بالا برود.

با راهکار های فرهنگی نمی توان پرمصرف ها را به سمت اصلاح الگوی مصرف برد و باید طرح های هزینه دار کردن مصرف خارج از الگوی مصرف را پیاده کرد.

یکی از بهترین راهکار های اجرا شده در کشور های پیشرفته دنیا، به کارگیری تعرفه گذاری پلکانی افزایشی، موسوم به آی.

بی.

تی است که بر اساس آن، میزان مشخصی از هر حامل انرژی به عنوان حد الگوی مصرف تعریف می شود، هزینه مصرف کمتر از الگو ارزان تر تعیین می شود و با عبور مصرف از آن، قیمت به صورت پلکانی افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی مهم برای کاهش مصرف برق/ شرایط درآمدزایی پایدار دولت از اصلاح یارانه انرژی چیست؟

طرحی مهم برای کاهش مصرف برق/ شرایط درآمدزایی پایدار دولت از اصلاح یارانه انرژی چیست؟