مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:102021-08-03بين الملل

قشر جوان در سپهر سیاسی عراق


بازیگر اصلی تحولات از داخل عراق، جامعه ی هدف قدرت ها در تاثیرگذاری و قشر دارای نفوذ و اثرگذاری بر سیاست های دولت مرکزی بغداد، - یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: بازیگر اصلی تحولات از داخل عراق، جامعه ی هدف قدرت ها در تاثیرگذاری و قشر دارای نفوذ و اثرگذاری بر سیاست های دولت مرکزی بغداد، قشر جوان است.

فاطمه سیاحی در یادداشتی با عنوان قشر جوان در سپهر سیاسی عراق نوشت: بدون شک نیروی فعال، خلّاق و پیش بَرنده ی هر کشوری، قشر جوان آن کشور است.

در کشورهای منطقه ی ما نیز، طی کردن مراحل گذار برای سیستم ها و ساختارهای سیاسی-اقتصادی باعث شده تا اهمیت قشر جوان دو چندان شود.

این اهمیت از دو مسئله ناشی می شود: اولی، میزان تأثیرگذاری و نقشی که این قشر می تواند بر عهده گیرد و دوم، سطح مطالبات و تغییراتی است که از سوی جوانان مطرح می شود.

هر دو عامل نیز چنانچه در مسیرهای درست سیاستگذاری، هدایت و مدیریت شوند موجبات رشد و بهبود عملکرد نظام ها را فراهم خواهند کرد.

به همان موازات، بی توجهی و غفلت از این ظرفیت می تواند خسارت های جبران ناپذیری را بر یک سیستم سیاسی وارد کند.

عراق کشوری است که به دلیل مشکلات اساسی و ساختاری عدیده ی خود، خصوصاً در روند دولت-ملت سازی از مقوله ی جوان گرایی مثل بسیاری از مقوله های سیاسی و مدیریتی مهم دیگر نظیر خاص گرایی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قشر جوان در سپهر سیاسی عراق

قشر جوان در سپهر سیاسی عراق