مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 08:102021-08-03پزشكي

مادران مبتلا یا مشکوک به کرونا شیردهی را قطع نکنند


کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مادران مبتلا یا مشکوک به کووید 19 شیردهی به کودک را قطع نکنند.

- زینب شیخ نصری در گفتگو با باشد در صورتی که حال عمومی مادر خوب است می تواند شیردهی را ادامه دهد؛ اما اگر مادر شرایط نگهداری و مراقبت از کودک را ندارد بهتر است شیر دوشیده شده مادر به کودک خورانده شود.

کارشناس برنامه کودکان و ترویج تغذیه با شیر مادر شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: ضروری است مادران مبتلا یا مشکوک به کووید -19 قبل از شیردهی حتماً ماسک بزنند، دست های خود را با آب و صابون شسته و یا از ضدعفونی کننده های بر پایه الکل استفاده کنند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورتی که مادر به تازگی بر روی سینه خود عطسه یا سرفه کرده است، قبل از شیردهی با آب و صابون شستشو دهد.

زینب شیخ نصری عنوان داشت: در زمان همه گیری بیماری کووید -19 تغذیه با شیر مادر از هر زمان دیگر بااهمیت تر است؛ زیرا آنتی بادی های موجود در شیر مادر کودکان را در برابر بیماری ها مقاوم تر می کند.

لذا در جهت افزایش دانش خانواده ها برای دستیابی به سلامت مادران و شیرخواران بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای واکسیناسیون همگانی به ویژه واکسیناسیون مادران شیرده بتوان مشکلات مادران در دوران شیردهی را با مشاوره های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران مبتلا یا مشکوک به کرونا شیردهی را قطع نکنند

مادران مبتلا یا مشکوک به کرونا شیردهی را قطع نکنند