مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 07:502021-08-03بين الملل

حمله هکرهای چینی به شرکت های مخابراتی جهان


محققان امنیت سایبری آمریکایی می گویند گروه های هک تحت حمایت دولت چین حداقل به پنج شرکت مخابراتی بین المللی حمله و اطلاعات تلفن و موقعیت مکانی را دزدیده اند.

- محققان امنیت سایبری آمریکایی می گویند گروه های هک تحت حمایت دولت چین حداقل به پنج شرکت مخابراتی بین المللی حمله و اطلاعات تلفن و موقعیت مکانی را دزدیده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت امنیت سایبری آمریکایی سایبر ریزن در گزارش جدیدی اعلام کرد این گروه های هک از سال 2017 تا 2021 عملیاتی را در سراسر جنوب شرقی آسیا اجرا کردند و در بعضی از موارد به بهره برداری از آسیب پذیریهای امنیتی سرورهای اکسچنج مایکروسافت پرداختند تا به سیستم های داخلی شرکت های مخابراتی نفوذ کنند.

لیور دیو، مدیرعامل شرکت سایبر ریزن با نام بردن از گروه های سافت سل، نایکن و گروپ-3390 گفت: این هکرها با دست گرفتن کنترل شبکه های مخابراتی که به آنها نفوذ کردند، به جاسوسی پرداختند.

این عملیات های جاسوسی تحت حمایت دولت چین، نه تنها روی مشتریان و شرکای تجاری این شرکت های مخابراتی تاثیر منفی گذاشت بلکه در مواقعی امنیت ملی کشورهای این منطقه و کسانی که در ثبات این منطقه منافعی داشتند را به خطر انداخت.

وزارت خارجه چین در این باره اظهارنظر نکرد اما یک سخنگوی دولت این کشور پیش ترادعاهای مطرح شده در خصوص نفوذ هکرهای چین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله هکرهای چینی به شرکت های مخابراتی جهان

حمله هکرهای چینی به شرکت های مخابراتی جهان