مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 07:502021-08-03بين الملل

عهدشکنی مجدد آمریکا در موضوع تبادل زندانیان؛ نقطه سرِ خط!


اگرچه ایران قبلا با اهداف حقوق بشری انسان دوستانه از موضع خود در خصوص «تبادل همه زندانیان ایرانی با همه زندانیان آمریکایی» کوتاه آمد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا موضوعی است که طی سال های گذشته به فراخور شرایط به بحث روز تبدیل شده و در بازه های زمانی مختلف اقداماتی در این خصوص از سوی دو طرف انجام شده است.

در اواخر دوره ریاست جمهوری با انتقاد شدید از اقدامات اوباما در موضوع تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن، رییس جمهور سابق آمریکا را به باج دادن به ایران متهم کرد و ادعا کرد قادر است تمام زندانیان آمریکایی در ایران را بدون پرداخت هیچ مبلغی آزاد کند.

دونالد ترامپ با انتصاب رابرت اوبراین به عنوان نماینده ویژه خود در این خصوص، روند جدیدی را در پیش گرفت.

   اقدامات و رفتارهای قلدر مآبانه ترامپ در موضوع تبادل زندانیان، نه تنها روند شکل گرفته میان دو طرف در زمان اوباما را بر هم زد، بلکه با ایجاد اخلال در روند مذاکرات تهران-لندن، عملا موجب ایجاد بن بست در این فرآیند نیز شد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ تنها دو تبادل یک به یک میان ایران و آمریکا و بدون هرگونه مذاکره مستقیمی میان دو کشور انجام شد و طی آن در ازای یک جاسوس چینی-آمریکایی و یک آمریکاییِ متهم  محکوم به مسائل اخلاقی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عهدشکنی مجدد آمریکا در موضوع تبادل زندانیان؛ نقطه سرِ خط!

عهدشکنی مجدد آمریکا در موضوع تبادل زندانیان؛ نقطه سرِ خط!