مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-03سياسي

کاهش کارکرد نهادهای مدنی موجب افزایش پرونده های قضایی می شود


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: کاهش کارکرد نهادهای مدنی مانند خانواده، مسجد و میانجیگری، موجب افزایش ورود اختلافات و دعاوی به دستگاه قضایی خواهد شد.

- بهادر اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش و مردمی بودن این موضوع از اهداف اصلی طرح مصلحین و حکمین قرآنی است.

وی افزود: طرح های جدید باعث شده امروزه نقش ریش سفیدان در بین خانواده ها کمرنگ شود در حالی که نقش بزرگان خانواده ها و ریش سفیدان در حل و فصل مناغشات خانوادگی از قدیم الایام مرسوم و موثر بوده است تا جایی که در برخی موارد بدون دخالت آنها امکان صلح و سازش امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: کاهش کارکرد نهادهای مدنی مانند خانواده، مسجد و میانجیگری، موجب افزایش ورود اختلافات و دعاوی به دستگاه قضایی خواهد شد.

  سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه دین اسلام مبتنی بر صلح و سازش و زندگی مسالمت آمیز است و قرآن و روایات و سیره عملی معصومین (ع) بر صلح و سازش تاکید دارند، بیان داشت: در سند تحول قوه قضاییه و دستور العمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان های مردم نهاد با قوه قضاییه نیز بر بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی تاکید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کارکرد نهادهای مدنی موجب افزایش پرونده های قضایی می شود

کاهش کارکرد نهادهای مدنی موجب افزایش پرونده های قضایی می شود