مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-03اجتماعي

دسترسی 200 دانش آموز یزدی به چاپگر بریل جدید


طی مراسمی از یک دستگاه چاپ بریل برای نشر مطالب علمی و فرهنگی در بین دانش آموزان نابینای استان یزد رونمایی شد.

- ایسنا/یزد طی مراسمی از یک دستگاه چاپ بریل برای نشر مطالب علمی و فرهنگی در بین دانش آموزان نابینای استان یزد رونمایی شد.

مصطفی پایدار مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دستگاه چاپ بریل یکی از اساسی ترین نیازهای توسعه مهارت و سوادآموزی در بین نابینایان به شمار می رود.

وی ادامه داد: نابینایان از استعدادهای بالایی برخوردار هستند به طوری که اکثر آن ها دارای رتبه های خوبی در مسابقات مختلف هستند و علاوه بر این، برای راهیابی به دانشگاه و انجام تحصیلات آکادمیک نیازمند داشتن کتاب هایی به خط بریل هستند که این مهم نیز نیازمند دسترسی آن ها به ابزارهایی مانند صوت و چاپ است.

پایدار گفت: متاسفانه دستگاه های چاپ بریل خارجی بسیار گران و تامین آن ها سخت است اما امروز به کمک فناوری دانش بنیان داخلی یک دستگاه بریل به همت یکی از بانک های استان با تامین اعتبار 300 میلیون تومان به نابینایان اهدا شد.

این مسئول در این مراسم که اداره کل آموزش و پرورش استثتنایی استان برگزار شد، عنوان کرد: این دستگاه سومین چاپگر در دسترس نابینایان استان است که نیاز 200 نابینا را برآورده خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی 200 دانش آموز یزدی به چاپگر بریل جدید

دسترسی 200 دانش آموز یزدی به چاپگر بریل جدید