مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 07:052021-08-03اقتصادي

آغاز برداشت بادام در استانه اشرفیه


برداشت بادام آستانه اشرفیه در دو هزار و 507 هکتار از اراضی این شهرستان و در روستای نقره ده آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، بادام زمینی یکی از محصولات استراتژیک شهرستان آستانه اشرفیه است که این شهرستان را با توجه به وجود رودخانه سفیدرود و حاصلخیزی خاک و وجود بیش از دو هزار و 507 هکتار باغ بادام و تولید حدود 9 هزار و 120 تن، آن را تبدیل به قطب تولید بادام زمینی در کشور کرده است.

هرساله از اواخر فروردین ماه کشت بادام در آستانه اشرفیه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دار بوده و چیزی در حدود پنج هزار بادام کار به کشت و برداشت این محصول استراتژیک مشغول هستند.

مناطق کورکاء، استخر بیجار، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان، نقره ده، تمچال  از مهم ترین مراکز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه هستند  که 60 درصد اراضی بادام زمینی این شهرستان در بخش بندر کیاشهر و 40 درصد دیگر در بخش مرکزی قرار داشته و امروز اولین مرحله برداشت بادام زمینی در دو و نیم هکتار از اراضی بادام زمینی در روستای نقره ده آستانه اشرفیه آغاز شد.

به گفته فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه، دو هکتار و 507 اراضی زیر کشت بادام زمینی در این شهرستان وجود ندارد که پیش بینی می شود بیش از 90 درصد آن به صورت سنتی کشت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت بادام در استانه اشرفیه

آغاز برداشت بادام در استانه اشرفیه