مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:552021-08-03پزشكي

یک متخصص: حفاظت واکسن ها در برابر سویه دلتای کرونا کمتر است


وی با بیان اینکه شناسایی قطعی نوع جهش از طریق شناسایی ژنوم ویروس ممکن است، افزود: این موضوع در تمام مراکز آزمایشگاهی مقدور نیست.

- وی با بیان اینکه شناسایی قطعی نوع جهش از طریق شناسایی ژنوم ویروس ممکن است، افزود: این موضوع در تمام مراکز آزمایشگاهی مقدور نیست.

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: مهمترین نقش واکسن ها پیشگیری از بیماری شدید و مرگ ناشی کرونا بوده و حفاظت آنها در برابر ابتلای به بیماری صددرصد نبوده و این حفاظت در برابر نوع دلتا پایین تر هم هست.

دکتر سعیده آذری در گفت وگو با ایسنا در خصوص علائم بالینی ویروس کرونای دلتا، اظهار کرد: ویروس کرونا با جهش دلتا از نظر علایم و نشانه ها تفاوت خاصی با بقیه ویروس ها ندارد اما تفاوت مهم و برجسته ی آن قابلیت سرایت آسان تر و سریع تر نسبت به سایر انواع می باشد؛ لذا برای پیشگیری از ابتلا به کرونای دلتا باید احتیاط بیشتری کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر تمامی افرادی که به کرونا مبتلا می شوند، از نوع دلتا هستند؟، گفت: با توجه به اینکه در روند پیشگیری، درمان و مراقبت تفاوتی وجود ندارد، نیاز به شناسایی نوع جهش نیست و به دلیل اینکه گسترش سریع و آسانی دارد، باید تمام موارد بیماری را نوع دلتا در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک متخصص: حفاظت واکسن ها در برابر سویه دلتای کرونا کمتر است

یک متخصص: حفاظت واکسن ها در برابر سویه دلتای کرونا کمتر است