مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:402021-08-03پزشكي

فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد


رییس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان با تلقیح بیش از 378 هزار قطعه در حال اجرا است.

- ، سید مصطفی حسینی کیا، افزود: فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی با واکسینه شدن 378 هزار و 696 قطعه طیور بومی شامل مرغ و خروس بومی، بوقلمون، کبوتر و … علیه بیماری نیوکاسل در این استان در حال اجراست.

وی افزود: این حجم از کار صورت گرفته در 128 روستای استان علی رغم وجود شرایط حاد کرونایی در استان و قرمز بودن وضعیت اکثر شهرهای استان به همت تلاشگران گمنام عرصه تأمین بهداشت و سلامت جامعه و کارکنان خدوم دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

حسینی کیا گفت: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی فوق حاد پرندگان است که عامل آن از طریق تنفسی و خوراکی از پرنده بیمار به پرنده سالم منتقل و باعث ایجاد تلفات بالا، علائم تنفسی و گوارشی و بد شکلی تخم مرغ های تولیدی خواهد شد.

رییس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان گفت: ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن حداکثر شش ماه است و از همشهریان خواست به منظور پیشگیری از تلفات احتمالی، از خرید پرنده توسط دست فروشان و انتقال پرنده های مشکوک به محل نگهداری پرندگان خود اجتناب و پرندگان خود را علیه نیوکاسل و آنفلوانزا که دو بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد