مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-03سياسي

طرح حمایت از کاربران مجلس بر اساس دغدغه فضای مجازی سالم شکل گرفت


یک کارشناس رسانه معتقد است که طرح فضای مجازی مجلس براساس دغدغه داشتن فضای مجازی سالم تدوین شده است؛ چرا که زندگی دیجیتالی در گروی فضای مجازی سالم شکل می گیرد.

- ، علیرضا پورجعفری روزنامه نگار و کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت: سپهر رسانه ای نوین که هر روزه هزاران هزار کاربر با انبوهی از پیام ها و محتواها درگیر آن هستند، نوع دیگری از زندگی را به دنیا معرفی کرده است؛ حالا دیگر پس از گذشت این همه سال گزاف نیست اگر بگوییم که می توان این نوع زندگی را زندگی دیجیتالی نامید؛ حیاتی که تمامی مختصاتش با حیات عادی، معمولی و سنتی تفاوت های اصلی و اساسی دارد.

زندگی دیجیتالی فرصتی مغتنم است یکی از این تفاوت ها، زندگی در محیط صد درصد تعاملی است؛ تعاملی که اقتضای فضای شبکه های اجتماعی پدید آورد و به موجب آن مخاطب به کاربر تغییر ماهیت داده و حالا این کاربران هستند که با یکدیگر بدون محدودیت، تعامل، تبادل و اظهارنظر می کنند.

در صورتی که پیش تر در زندگی های غیر دیجیتالی و عصر رسانه های سنتی مانند رادیو، تلویزیون و مطبوعات، مفهومی به نام کاربر وجود نداشت و هرچه بود مخاطبی بود که به فعال یا منفعل دسته بندی می شد.

باید بدانیم که تعامل در دنیای رسانه های جدید، این رسانه ها را به فرصت برای جامعه تبدیل می کنند که اگر به آن ها صحیح نگریسته شود، حتما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح حمایت از کاربران مجلس بر اساس دغدغه فضای مجازی سالم شکل گرفت

طرح حمایت از کاربران مجلس بر اساس دغدغه فضای مجازی سالم شکل گرفت