مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-03سياسي

مرمت اثر دوره اسلامی بلوچستان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مقبره پیر براهو از جمله مقابر با اهمیت دوره اسلامی بلوچستان و جزو مجموعه مقابر شیشه ریز سراوان است مرمت می شود.

- مجید کلانوری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  باتوجه به آسیب های واردشده به مقبره تاریخی پیربراهو در شهر جالق از توابع شهرستان سراوان، مرمت این اثر در دستور کار حوزه میراث فرهنگی قرار گرفته بود که از هفته گذشته آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: اقداماتی که قرار است در این عملیات انجام شود شامل آجرفرش کف، مرمت قبور داخل مقبره، بازسازی سردر ورودی، سنگ چینی فضای پشت مقبره برای جلوگیری از نفوذ رطوبت زمین های کشاورزی به داخل آن می شود.

وی ادامه داد: طرح مرمت مقبره پیر براهو با اعتباری بالغ بر 110 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در مرداد ماه امسال انجام می شود.

گفتنی است؛ مقبره پیر براهو از جمله مقابر با اهمیت دوره اسلامی بلوچستان است که جزو مجموعه مقابر شیشه ریز سراوان محسوب می شود، این مجموعه مقابر در اسفندماه سال 1379 با شماره ثبتی 3063 در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اثر دوره اسلامی بلوچستان

مرمت اثر دوره اسلامی بلوچستان