مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-03سياسي

«مباهله» سند حقانیت اسلام و اهل بیت (ع)


مباهله در روز 24 ماه ذی الحجه به وقوع پیوست و به عنوان میراثی جاودان و سندی محکم بر حقانیت دین مبین اسلام برای عموم مسلمانان به یادگار مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس روز 24 ماه ذی الحجه دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای برای مسلمانان است زیرا که یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام به نام مباهله در این روز به وقوع پیوست و به عنوان میراثی جاودان و سندی محکم بر حقانیت دین مبین اسلام برای عموم مسلمانان به یادگار مانده است.

در بیست وچهارم ذی الحجه سال دهم هجری که واقعه مباهله  اتفاق افتاد،  آیه تطهیر نیز  بر پیامبر (ص) نازل گردید و خداوند بر ارزش ها و فضیلت های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.

روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت (ع) آمده است، که با صراحت می گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده است.

شیخ مفید در خصوص مباهله می گوید: مباهله فضیلتی استثنایی برای اهل بیت (علیهم السلام) می باشد که هیچکس از امت اسلام در این فضیلت با آنان شریک نیست و همانند آنان نمی تواند باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مباهله» سند حقانیت اسلام و اهل بیت (ع)

«مباهله» سند حقانیت اسلام و اهل بیت (ع)