مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 05:502021-08-03پزشكي

استفاده مداوم از ماسک مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند


یک پزشک عمومی معتقد است با رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از ماسک، می توان از بروز مشکلات پوستی، جلوگیری کرد.

- جی پلاس ، محمدعلی سهرابی، پزشک عمومی اظهار کرد: ماسک به خودی خود، عامل بیماری زایی نیست و فقط عدم رعایت اصول بهداشتی عامل ایجاد بیماری های پوستی می شود البته برخی از عوامل در جلوگیری از عوارض پوستی ناشی از ماسک هم موثر هستند.

سهرابی افزود: ماسک های پارچه ای یا نایلونی که دماغ گیر سفت یا کش های نامرغوب دارند، باعث بروز مشکلات پوستی برای افراد می شوند.

او ادامه داد: حتماً باید قبل از استفاده از ماسک دست ها را بشویید، زیرا دست ها کانون باکتری و عفونت هستند و تماس با ماسک منجر به بروز بیماری می شود.

نکته مهم بعدی شستشوی صورت قبل و بعد از استفاده از ماسک است، برای مثال خانم هایی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند، حتماً باید پوست خود را پاکسازی کنند و سپس از ماسک استفاده کنند، زیرا استفاده از ماسک همراه با لوازم آرایشی منجر به جمع شدن عفونت و بسته شدن منافذ پوست می شود همچنین آقایان نیز مرتب ریش های خود را اصلاح کنند، زیرا با توجه به گرمی هوا ریش هایشان منبعی از باکتری و عفونت خواهد شد.

این پزشک عمومی گفت: افرادی که پوست خشک دارند باید با استفاده از مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب نگه دارند، همچنین باید توجه داشت که ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده مداوم از ماسک مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند

استفاده مداوم از ماسک مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند