مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-03سياسي

جمعیت دامی در مراتع استان ایلام 8 برابر میزان مجاز است


مدیرکل منابع طبیعی ایلام با اشار به اینکه جمعیت دامی در مراتع استان ایلام هشت برابر میزان مجاز است، گفت: فقر مراتع ایلام تهدیدی جدی است.

- ، رضا احمدی صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیریت چرای دام عشایر در مراتع قشلاقی استان ایلام اظهار کرد: مشکلات عشایر غیربومی در استان ایلام مربوط به عدم رعایت زمان کوچه است که متاسفانه بازه زمانی که قانون مشخص کرده رعایت نمی شود.

وی بیان کرد: یک هزار و 450 خانوار غیر بومی عشایر با 268 هزار راس دام به صورت مهمان از استان های لرستان، همدان و کرمانشاه به استان ایلام کوچ می کنند که مشکلات زیادی برای مراتع این مناطق به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی حاکم بر استان نیاز است چرای دام در مراتع مدیریت شود، افزود: متاسفانه عشایر غیربومی دام مازاد دارند و این خود زنگ خطر برای فقیرشدن مراتع استان ایلام است.

احمدی تصریح کرد: بیش از یک میلیون و 112 هزار مرتع و بیابان در استان ایلام وجود دارد که از این میزان بیش از 327 هزار هکتار خیلی فقیر و بیابان هستند.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با اشاره به اینکه جمعیت دامی در مراتع استان ایلام هشت برابر میزان مجاز است، گفت: میزان علوفه خشک در مراتع استان 742 هزار تن است که جوابگوی 360 هزار واحد دامی در یک دوره 120 روزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت دامی در مراتع استان ایلام 8 برابر میزان مجاز است

جمعیت دامی در مراتع استان ایلام 8 برابر میزان مجاز است