مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-03سياسي

درنگی بر قوه قضاییه و وزارت دادگستری و تفاوت های آنها


چند صباحی از انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری می گذرد و طی روزهای آینده نیز احتمال انتخاب وزیر دادگستری جدید به عنوان عضوی از کابینه دولت مطرح است .

- درنگی بر"قوه قضاییه و وزارت دادگستری"و تفاوت های آنها ایسنا/سمنان چند صباحی از انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری می گذرد و طی روزهای آینده نیز احتمال انتخاب وزیر دادگستری جدید به عنوان عضوی از کابینه دولت مطرح است .

به نظر می رسد که در اذهان عمومی افراد کمتری به تفاوت این عناوین (رییس قوه قضاییه و وزیر دادگستری) و تبعاً تفاوت این دو نهاد و ماموریت ها، جایگاه، کارکرد،ساختار و تشکیلات زیر مجموعه ی آنها واقف هستند.

آنچه در ادامه می آید یادداشت علیرضا جاجرمی مشاور وزیر دادگستری است که در اختیار ایسنا قرار گرفته که در ادامه از نظر می گذرد.

( وزیر دادگستری از میان کسانی که توسط رییس قوه قضاییه به رییس جمهور پیشنهاد می شوند، انتخاب و برای أخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود.

رییس قوه قضاییه می تواند اختیارات تام مالی و اداری و نیز اختیارات استخدامی غیر قضات را به وزیر دادگستری ( به عنوان عضوی از کابینه و هیات دولت) تفویض کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درنگی بر قوه قضاییه و وزارت دادگستری و تفاوت های آنها

درنگی بر قوه قضاییه و وزارت دادگستری و تفاوت های آنها