مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-03اقتصادي

سد نعمت آباد در دو راهی


پروژه ملی سد خاکی نعمت آباد واقع در 12 کیلومتری شمال غربی شهر اسدآباد در اراضی دشت اسدآباد که از جمله دشت های همراه با افت آب های زیرزمینی بوده و عمده ترین مصرف کننده بخش کشاورزی محسوب می شود با هدف بهبود بخشی وضعیت آبیاری 550 هکتار از اراضی کشاورزی و تغذیه .

- ایسنا/همدان پروژه ملی سد خاکی نعمت آباد واقع در 12 کیلومتری شمال غربی شهر اسدآباد در اراضی دشت اسدآباد که از جمله دشت های همراه با افت آب های زیرزمینی بوده و عمده ترین مصرف کننده بخش کشاورزی محسوب می شود با هدف بهبود بخشی وضعیت آبیاری 550 هکتار از اراضی کشاورزی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی منطقه دشت اسدآباد با گنجایش 5 میلیون مترمکعب در سی شهریور سال گذشته با حضور وزیر نیرو پس از 16 سال انتظار افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر این سد با خروجی 20 لیتر در ثانیه با کاربری کشاورزی برای آبیاری اراضی کشاورزی روستاهای اطراف سد مورد مصرف قرار می گیرد و و وجود آن موجب شده تا روستاهای اطراف در فصل تابستان با مشکل کمتری برای آبیاری اراضی کشاورزی خود در تنش آبی کنونی شهرستان برخوردار باشند .

با توجه به شرایط کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی ها شهرستان اسدآباد به تبع بسیاری از دیگر شهرستان ها و استان های سراسر کشور در سال جاری با تنش آبی مواجه شده و با توجه به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد نعمت آباد در دو راهی

سد نعمت آباد در دو راهی