مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 03:552021-08-03سياسي

جزییات فرار بنی صدر با هواپیما از تهران تا پاریس در مرداد 60


پس از اینکه درها بسته شد، هواپیما راه افتاد و در حال صعود بود که درِ توالت مجددا باز شد و شخص دیگری با چهره عرق کرده و با لباس پرواز بیرون آمد که رجوی او را بنی صدر رییس جمهور ایران معرفی کرد.

- پس از اینکه درها بسته شد، هواپیما راه افتاد و در حال صعود بود که درِ توالت مجددا باز شد و شخص دیگری با چهره عرق کرده و با لباس پرواز بیرون آمد که رجوی او را بنی صدر رییس جمهور ایران معرفی کرد.

شرق نوشت: با پایان تحولات خونین خرداد 60، بنی صدر که حالا پس از عزل شرایط سختی از نظر امنیت خود پیدا کرده بود و طبیعتا تحت تعقیب نیرو های نظامی و انتظامی قرار داشت، با کمک تشکیلات سازمان منافقین پنهان شد.

بنی صدر پس از 30 خرداد در منزل شخصی به نام لقایی از دوستان داریوش فروهر مخفی شد که در زمان واقعه هفت تیر نیز در همان خانه بود و پس از چند روز برای گفت وگو با مسعود رجوی به مخفیگاه او رفت.

بنی صدر برای اینکه نتایج دومین انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود، یک هفته بیشتر از زمان مقرر شده فرار در ایران ماند و پس از آن با همکاری سازمان منافقین و به کمک سرهنگ بهزاد معزی از ایران به سوی پاریس گریخت.

پاریس برای رجوی و بنی صدر شهر آشنایی بود؛ رجوی سال 59 و بنی صدر نیز سال های بسیاری را در این شهر گذرانده بود، در نتیجه محل اختفایی چندان بی ربط به سوابق این دو نیز نبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات فرار بنی صدر با هواپیما از تهران تا پاریس در مرداد 60

جزییات فرار بنی صدر با هواپیما از تهران تا پاریس در مرداد 60