مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 03:202021-08-02پزشكي

ثبت نام دیابتی ها برای تزریق واکسن کرونا


سخنگوی سازمان غذا و دارو از دستور وزیر بهداشت جهت خرید فوریتی سرم تزریقی و ورود آن به زنجیره توزیع در اسرع وقت خبر داد و همچنین درباره نحوه ثبت نام بیماران دیابتی در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کیانوش جهانپور درباره کمبود سرم تزریقی، گفت: با توجه به این که یکی از خطوط تولید در حال اصلاح بوده است و پیش بینی کاهش نسبی تولید انجام شده بود و از مدتی قبل تمهیداتی برای خرید و واردات سرم از کشورها انجام شده بود که متاسفانه با توجه به گرفتاری شدید این کشور در همه گیری کووید_19، از خروج این محموله ممانعت شد.

وی افزود: ظرف 48 ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که به زودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد.

علاوه بر این سرم های تزریقی تولید داخل هم مدیریت می شوند تا در بیمارستان ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس ها استفاده شوند.

فعلاً داروخانه های بیمارستانی این سرم ها را در اختیار بیماران قرار می دهند.

جهانپور تاکید کرد: محموله خریداری شده هم ظرف یکی دو روز آینده به میزان کافی وارد کشور خواهد شد و بعد از آن مازاد بر نیاز بیماران بستری و مراکز درمانی، در شبکه داروخانه ای کشور هم توزیع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام دیابتی ها برای تزریق واکسن کرونا

ثبت نام دیابتی ها برای تزریق واکسن کرونا