مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 02:552021-08-02پزشكي

افزایش 22 درصدی اهداء خون در ایلام


مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: هرچند میزان اهدای خون در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشت اما شیوع کرونا و ناآگاهی اجتماعی در خصوص این بیماری و عدم مراجعه مردم برای اهدای خون در آن مقطع زمانی در کاهش اهدای خون بی تاثیر نبود.

- دکتر مهدی اکبری دهبالایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه خانواده ها باید به نقش موثر خود در اهدای خون به عنوان یک عمل نیک و نجات بخش جان انسان ها واقف باشند، اظهار کرد: همه افراد قبل از اهدا خون توسط پزشک مستقر در پایگاه انتقال خون معاینه می شوند و با توجه به آزمایش های گرفته شده شرایط مراجعه کنندگان برای اهدای خون مشخص می شود.

وی به افزایش 22 درصدی اهدا خون در ایلام اشاره و اضافه کرد: میزان اهدای خون در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته که البته شیوع کرونا و ناآگاهی اجتماعی در خصوص این بیماری و عدم مراجعه مردم برای اهدای خون در آن مقطع زمانی در کاهش اهدای خون بی تاثیر نبود.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام اضافه کرد: طی چهار ماه گذشته 10 هزار فرآورده خونی توزیع شده که مازاد این تعداد در حدود سه هزار فرآورده از طریق شبکه ملی خون رسان به دیگر استان ها ارسال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 22 درصدی اهداء خون در ایلام

افزایش 22 درصدی اهداء خون در ایلام