مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 23:252021-08-02پزشكي

کاهش بار کرونا در سیستان و بلوچستان / تحویل گزارش 110 صفحه ای به مقامات


نماینده ویژه وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان با موفق خواندن شیوه مدیریت بیماری کرونا در این استان، در عین حال از افزایش واکسیناسیون و بهبود شرایط در این منطقه خبر داد.

- دکتر حمید سوری در گفت وگو با ایسنا، گفت: اگر به نقشه های کشوری هم نگاه کنیم خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان به مرور در حال تغییر است و اکنون شاید بتوانیم استان را جزو استان های کم خطر تلقی کنیم.

خوشبختانه تعداد موارد فوت، بستری و ابتلا کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان پروتکل های بهداشتی در این استان به درستی رعایت نمی شود، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق هنوز رعایت پروتکل ها کمتر از حدود 40 درصد است، ولی با پوشش واکسیناسیون حداکثری با پویشی که از اواخر تیرماه در استان آغاز شد، توانستیم به پوشش خوبی از واکسیناسیون برسیم، به نحوی که بیش از 65 درصد افراد بالای 50 سال در این استان در زیر مجموعه 3 دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، زابل و زاهدان واکسینه شدند و همین امر سبب شده شدت ابتلا، بستری و فوت کاهش چشمگیری داشته باشد.

سوری ادامه داد: طبیعتا اقدامات صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان در چند هفته اخیر می تواند الگویی برای سایر مناطق کشور باشد و با اتخاذ تمهیداتی می توان بار بیماری در کشور را کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بار کرونا در سیستان و بلوچستان / تحویل گزارش 110 صفحه ای به مقامات

کاهش بار کرونا در سیستان و بلوچستان / تحویل گزارش 110 صفحه ای به مقامات