مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 21:002021-08-02پزشكي

اندازه گیری قند بزاق با همکاری دو دانشگاه کشور


عضو هیئت علمی پردیس علوم دانشگاه تهران اندازه گیری قند بزاق را از دستاوردهای شیمی تجزیه دانشگاه تهران با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و گفت: - به دنبال پیدا کردن روشی غیر تهاجمی برای اندازه گیری قند در بیماران سالم و دیابتی این پروژه از سال 2011 به طور جدی آغاز شد.

دکتر فرنوش فریدبد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای رسیدن به این موفقیت مراحل مختلفی اعم از تست های آزمایشگاهی و کلینیکی مختلف انجام شد.

کارآزمایی های بالینی متنوعی هم در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم چنان این پروژه بسیار سنگین و مهم و ارزشمند در حال مطالعات بیشتر آزمایشگاهی و بالینی برای ورود به بازار است.

هر چند در این راه با شکست های بسیاری روبرو شدیم و گاهی مجبور به تغییر روش و ساخت چندین ورژن از پروتوتایپ دستگاه شدیم، اما هیچ گاه دلسرد نشدیم و کوشش های محققان و همکاران درگیر در پروژه بالاخره نتیجه داد.

این عضو هیئت علمی پردیس علوم دانشگاه تهران با بیان این که اندازه گیری قند بزاق ایده ای بود که در زمان آغاز مخالفان بسیاری چه در خارج و چه در داخل کشور داشت و گاهی مقالاتی یافت می شد که مطالعاتی انجام داده بودند و این موضوع را رد کرده بودند یا برخی دیگر با معرفی ابزار یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری قند بزاق با همکاری دو دانشگاه کشور

اندازه گیری قند بزاق با همکاری دو دانشگاه کشور