مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 19:302021-08-02بين الملل

پکن از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند


سفیر چین در دمشق بر گسترش روابط با سوریه و حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

- به نقل از روسیا الیوم، فنگ بیائو سفیر چین در سوریه روابط دو کشور را دوستانه توصیف کرد و افزود که این روابط طی مرحله جدید گسترش خواهد یافت و منافع بیشتری نصیب مردم دو کشور خواهد شد.

روزنامه الوطن سوریه در مقاله ای به مناسبت 65 امین سالروز برقراری روابط بین دو کشور نوشت: بیاو گفت که سوریه از نخستین کشورهای عربی بود که با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پکن همچنان از تلاش های سوریه برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود حمایت می کند.

سفیر چین همچنین افزود که پکن تا کنون 10 مرتبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه قطعنامه های ضد سوری از حق وتو استفاده کرده است.

بیائو در عین حال بر پیشبرد روند سیاسی در سوریه تاکید کرد و از جامعه بین الملل خواست تمام تحریم های یکجانبه و محاصره اعمالی علیه سوریه را فوراً لغو کند.

سفیر چین افزود که سوریه همچنان از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری این کشور در غرب آسیا است و چین قبل از حوادث سال 2011 سوریه دومین کشور بزرگ صادر کننده به این کشور بود.

بیائو تاکید کرد که علیرغم تحریم های آمریکا و کشورهای غربی، چین همچنان مهمترین شریک تجاری سوریه است و پکن تا کنون 2 میلیارد و 40 میلیون یوآن را در زمینه های مختلف به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند

پکن از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند