مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 15:202021-08-02اقتصادي

تنها 2 درصد واردات کل کشور متعلق به مناطق آزاد است


سخنگوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: از کل واردات کشور در یکسال تنها 2 درصد آن متعلق به محدوده های تعیین شده است که عمده آن نیز کالا های اساسی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مرتضی شیخ زاده روز دوشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران با بیان اینکه از ویژگی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حذف مالیات و مالیات بر ارزش افزوده بوده است، اظهار داشت: فعالان اقتصادی دارای مجوز که مراحل قانونی را طی کرده باشند، مطابق قانون مشمول پرداخت انواع مالیات نمی شوند در حالی که در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی فعالان در این محدوده ها را شامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کرده است.

وی افزود: مذاکراتی در این زمینه انجام شده تا این قانون جدید بازنگری شود، اما 6 ماه زمان نیاز است تا این مصوبه بار دیگر به صحن مجلس بازگردد.

در این مدت نیز فعالان اقتصادی مطابق قانون، مشمول پرداخت مالیات هستند که البته بر قیمت نهایی تولید تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص علت تعدیل عده ای از نیرو های دبیرخانه شورایعالی پس حضور دبیر جدید، تصریح کرد: بر اساس جدول ابلاغ شده، افراد حاضر در ستاد باید کمتر از 60 نفر باشند در حالی که تعداد کارکنان مشغول کار به بیش از 150 نفر رسیده بود و بار دیگر مطابق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 2 درصد واردات کل کشور متعلق به مناطق آزاد است

تنها 2 درصد واردات کل کشور متعلق به مناطق آزاد است