مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 15:002021-08-02پزشكي

پیام رییس علوم پزشکی اهواز به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، در پیامی بر لزوم ترویج این امر تاکید کرد.

- ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، در پیامی بر لزوم ترویج این امر تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پیام دکتر فرهاد ابول نژادیان آمده است: شایسته است مادران دو سال کامل فرزند خویش را شیر دهند، آنان که مایلند، دوره شیردهی را تکمیل کنند.

(سوره بقره؛ آیه 233) 10 لغایت 16 مردادماه با عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده و شعار هفته جهانی امسال حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترک انتخاب شد.

همه ساله در سراسر جهان مراسم بزرگداشت هفته جهانی شیر مادر (هفته اول آگوست) Week World Breastfeedin برگزار می شود.

هدف هفته جهانی شیر مادر افزایش آگاهی های عمومی در مورد اهمیت تغذیه با شیر مادر، فراهم کردن اطلاعات و حمایت از تغذیه با شیر مادر است.

حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان مسئولیت مشترک، یک استراتژی بی نظیر و هزینه اثربخش برای ارتقای بقای کودک و کاهش بار بیماری های دوران کودکی است و تداوم تغذیه با شیر مادر در کاهش خطر ابتلای کودک به اضافه وزن و چاقی در بزرگسالی مؤثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام رییس علوم پزشکی اهواز به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر

پیام رییس علوم پزشکی اهواز به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر