مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 14:202021-08-02اقتصادي

کاهش 70 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در حوزه های آبخیز استان مرکزی


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش 70 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در حوزه های آبخیز استان در سال جاری در مقایسه با سال قبل خبر داد.

- رضا عظیمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مشکل کمبود آب به دلیل کاهش بارندگی ها در سال جاری بسیار جدی است، به طوری که میزان ذخیره آب در حوزه های آبخیز در سال جاری در مقایسه با سال قبل 70 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: میزان ذخیره آب سدها و بندهای استان تا بهار امسال تنها 15 میلیون مترمکعب بوده، این در حالی است که در سال گذشته 85 میلیون مترمکعب آب ذخیره شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ذخیره سازی و کنترل روان آب پشت سدها و بندهای اراضی طبیعی این استان در سال  جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش یافت.

             عظیمی از خشک شدن آب تمامی پشت بندها و سدهای منابع طبیعی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: فقط آب بندهای اراضی طبیعی شهرستان های شازند و بیوران شهرستان ساوه خشک نشده اند.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح های آبخیزداری در 12 شهرستان 44 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون اعتبارات ابلاغی به استان 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 70 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در حوزه های آبخیز استان مرکزی

کاهش 70 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در حوزه های آبخیز استان مرکزی