مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 13:252021-08-02بين الملل

واشنگتن: طالبان باید پاسخگوی جنایت های جنگی خود در قندهار باشد


سفارت واشنگتن در کابل امروز بدون اشاره به افزایش تنش ها در افغانستان در نتیجه 2 دهه اشغالگری تروریست های آمریکایی اعلام کرد: طالبان باید پاسخگوی جنایت های جنگی خود در قندهار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت آمریکا در کابل امروز دوشنبه بدون اشاره به افزایش تنش ها در افغانستان در نتیجه 2 دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی در این کشور اعلام کرد که طالبان به دلیل ارتکاب جنایت های جنگی در قندهار مسئول شناخته شده و باید پاسخگوی اقدامات خود باشد.

در راستای تلاش برای تبرئه نقش آفرینی واشنگتن در افغانستان، در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در کابل آمده است: طالبان در قندهار تعداد زیادی از غیرنظامیان را برای انتقام گیری به قتل رساند.

این قبیل قتل ها می تواند به ارتکاب جنایات جنگی منجر شود؛ آن ها باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند و آن دسته از جنگجویان و کماندوهای طالبان که مسئول باشند باید پاسخگو قرار گیرند.

بیانیه سفارت آمریکا در کابل در ادامه می افزاید: رهبری طالبان باید مسئول جنایت های جنگجویان خود باشد.

این در حالیست که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان دیروز یکشنبه اعلام کرد که اعضای این گروه دستکم 3 راکت به سوی فرودگاه قندهار واقع در جنوب افغانستان پرتاب کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: طالبان باید پاسخگوی جنایت های جنگی خود در قندهار باشد

واشنگتن: طالبان باید پاسخگوی جنایت های جنگی خود در قندهار باشد