مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 13:102021-08-02اقتصادي

تجار اروپا در انتظار تصویب اف ای تی اف در ایران!


سرنوشت نامشخص تصویب لوایح اف ای تی اف در ایران باعث شده برخی کشورهای اروپایی برای افزایش تعاملات اقتصادی خود دست به عصا عمل کنند.

- سرنوشت نامشخص تصویب لوایح اف ای تی اف در ایران باعث شده برخی کشورهای اروپایی برای افزایش تعاملات اقتصادی خود دست به عصا عمل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در کنار تحریم های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران که بیش از سه سال از عمر آنها می گذرد، با تصویب نشدن لوایح اف ای تی اف و قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه این گروه، تعاملات بانکی بین المللی کشور نیز به حداقل رسیده و همین امر، افزایش تعاملات تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی را دشوار کرده است.

برارودها از آمارهای تجاری ایران در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نشان می دهد که در میان 10 شریک اصلی تجاری، تنها نام آلمان و سوییس به عنوان چهارمین و پنجمین صادرکننده کالا به ایران دیده می شود که میزان صادرات آنها تا پایان تیر ماه امسال به یک میلیارد دلار نیز نمی رسد.

بخش خصوصی در ماه های گذشته بارها بر لزوم تجدیدنظر در رابطه با تصویب نکردن این لوایح تاکید کرده و در دیدار امروز رییس اتاق بازرگانی ایران با سفیر دانمارک در ایران نیز بار دیگر بر این موضوع تاکید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجار اروپا در انتظار تصویب اف ای تی اف در ایران!

تجار اروپا در انتظار تصویب اف ای تی اف در ایران!