مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-02سياسي

اما و اگرهای برگزاری مراسم محرم و اربعین در استان سمنان


شیوع ویروس کرونا سبب شده است؛ امسال نیز برگزاری مراسم محرم و اربعین با اما و اگرهایی مواجه شود و برگزاری این آیین ها تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

- همچنان به تاخت و تاز خود ادامه می دهد، ویروسی که این روزها بسیار خطرناک تر و کشنده تر از قبل خود را نشان داده است.

بسیاری از استان های کشور به لحاظ شیوع کرونا در وضع قرمز قرار دارند و قرار داشتن در چنین شرایطی به طور قطع مستلزم رعایت ملاحظات و محدودیت های محتاطانه بیشتری است.

به هر حال کرونا از زمان شیوع تا به امروز که حدود 18 ماهی از آن می گذرد، بسیاری از مناسبات و آیین های ملی، مذهبی و معنوی را تحت تأثیر خود قرار داده که یکی از آنها برپایی آیین محرم است و امسال نیز به ناچار با محدودیت هایی در نحوه برگزاری مواجه خواهد بود.

برگزاری آیین محرم تابع تصمیمات ستاد کرونا است حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این رابطه با بیان اینکه خاستگاه عاشورا برگرفته از عید قربان و عید غدیر است، اظهار کرد: با شیوع کرونا همه ما از سفر معنوی عتبات و حضور در آیین پیاده روی به صورت کاروانی و گروهی انجام شود.

وی عنوان کرد: قطعه زمینی در مهران در اختیار استان سمنان قرار داده شده که لازم است هر چه سریع تر عملیات عمرانی مربوط به مجموعه خدماتی استان در آن آغاز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای برگزاری مراسم محرم و اربعین در استان سمنان

اما و اگرهای برگزاری مراسم محرم و اربعین در استان سمنان