مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-02سياسي

ورود استارتاپ ها به بورس؛ از کپی ناقص طرح انگلیسی تا هشدار مجلس درباره یک انحراف


موضوع ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه و پذیرش آنها در بازاری موسوم به «بازار هدف» که از جذابت حداقلی برای جذب سرمایه برخوردار است، انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است.

- گروه پارلمانی خبرگزاری فارس: گسترش روافزون فعالیت استارتاپ ها و شرکت های وزارت امور اقتصادی و دارایی مد نظر دارند، می تواند چالش هایی را به دنبال داشته باشد که یکی از آنها، پذیرش این شرکت ها در بازاری فرعی از فرابورس بنام بازار هدف است؛ موضوعی که نارضایتی استارتاپ ها و انتقاداتی را از سوی برخی نمایندگان اقتصادی مجلس در پی داشته است.

در حقیقت دولت به دنبال آن است که با تشکیل یک بازار فرعی در فرابورس بنام بازار هدف ، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را به سوی این بازار سوق دهد که در نوع خود بازاری بدون جذابیت محسوب می شود و طبیعتا نمی تواند نظر سرمایه گذاران را به خود جلب کند و در نتیجه تأمین سرمایه ای نیز در آن برای استارتاپ ها انجام نمی شود.

  حالا اما با توجه به مشکلات عدیده ای که اجرای این طرح می تواند پیش روی دانش بنیان ها قرار دهد، تعدادی از نمایندگان اقتصادی مجلس، پیگیری این مشکل را در دستور خود قرار داده اند.

مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس امروز در نامه ای که خطاب به فرهاد دژپسند وزیر امور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود استارتاپ ها به بورس؛ از کپی ناقص طرح انگلیسی تا هشدار مجلس درباره یک انحراف

ورود استارتاپ ها به بورس؛ از کپی ناقص طرح انگلیسی تا هشدار مجلس درباره یک انحراف