مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-02اقتصادي

آبگیری سد گلمندره در انتظار اختصاص اعتبار لازم


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: آبگیری و تکمیل سد گلمندره در شهرستان گرمه نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

- سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: سد گلمندره باید طی سه سال به بهره برداری می رسید که متاسفانه به علت کمبود اعتبار شش ساله شده و هنوز به مرحله تکمیل نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سد گلمندره حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: زمانیکه سدها به پیشرفت 80 تا 90 درصدی می رسند امکان آبگیری برای آن ها فراهم می شود.

مرتضوی ادامه داد: طی برآورد انجام شده در سال گذشته برای آبگیری این سد 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که متاسفانه تامین اعتبار نشد و هنوز سد به مرحله آبگیری نرسیده است و مقدار اعتبار پیش بینی شده در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت ها، افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل سد به 350 تا 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگاه ساخت سد در منطقه فعال است، تاکیدکرد: این شرکت در حال حاضر 40 میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار است.

وی گفت: این سد با هدف سیلاب های پارک ملی گلستان در حال ساخت است که البته بخشی از آب های ذخیره شده برای بخش کشاورزی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری سد گلمندره در انتظار اختصاص اعتبار لازم

آبگیری سد گلمندره در انتظار اختصاص اعتبار لازم