مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-02اقتصادي

آغاز برداشت انجیر از 24 هزار هکتار در استهبان


امسال برداشت انجیر در استهبان زودتر انجام می شود و پیش بینی می شود از 24 هزار هکتار در سال جاری بیش از 10 هزار و 500 تن انجیر برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی اعیان منش افزود: انجیر تازه خوری در استهبان از اواخر تیر ماه شروع به برداشت شده ولی بدلیل شرایط خاص نگهداری به ندرت انجام می شود و عمدتاً باغداران انجیر بصورت خشک شده برداشت می کنند که قابلیت ماندگاری بالایی دارد و تا چندین ماه با کیفیت بالا می توان نگهداری کرد.

اعیان منش اظهار داشت: 80 درصد انجیر استهبان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، هنگ کنگ، چین و روسیه صادر می شود و مابقی در داخل مصرف می شود.

این مقام مسئول افزود: 18 کارگاه فرآوری و بسته بندی انجیر در استهبان بصورت فعال مشغول بکارند که بیش از 2 هزار نفر بصورت مستقیم و 4 هزار نفر غیر مستقیم اشتغال دارند و محصولات انجیر بسته بندی شده، کلوچه، شربت، مسقطی، مارمالاد و پودر معجون انجیر را به بازار عرضه می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان در خصوص کاهش برداشت محصول انجیر امسال اعلام کرد: از آنجایی که انجیرستان های استهبان دیم است و تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می شود و در سال زراعی جاری سرمازدگی در فصل بهار، بارندگی کمتر از حد نرمال و گرمای بی سابقه هوا در اوایل تابستان باعث شد با کاهش 50 درصدی برداشت محصول رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت انجیر از 24 هزار هکتار در استهبان

آغاز برداشت انجیر از 24 هزار هکتار در استهبان