مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 05:452021-08-02سياسي

مدیریت یکپارچه آبی قربانی مسوولیت دادن به افراد غیرمتخصص شده است


مسوول اندیشگاه بسیج اساتید آذربایجان غربی، گفت: مسوولیت دادن به افراد غیرمتخصص باعث قربانی شدن مدیریت یکپارچه آبی در حوزه ها و زیرحوزه های آبریز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جواد بهمنش یکشنبه در نشست تخصصی بررسی مشکلات حوزه آب که توسط باید عدم مدیریت علمی آب و عدم توجه به طرح ها و نظرات کارشناسان این حوزه دانست.

استاد دانشگاه ارومیه افزود: اگر امروز در استان آبخیزی مانند خوزستان با مشکل آب روبه رو هستیم، باید بپذیریم که این بحران نتیجه مباحث مدیریتی است تا اینکه یک موضوع فنی و کمبود آب باشد، چراکه اگر طبق نظرات کارشناسی آب پشت سدهای منطقه در اواسط بهار و اردیبهشت در رودها رها می شد، اکنون شاهد وضعیت فعلی نبودیم و با سیراب شدن دشت ها، اکوسیستم منطقه می توانست خود را برای مواقع گرم تر سال تطبیق دهد.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی به موضوع بهره وری آب با هدف مصرف بهینه گفت: این امر مستلزم ترویج فرهنگ مصرف آب است و اگر پیش از توسعه ماشین آلات و سیستم های نوین کشاورزی در زمان دولت سازندگی، فرهنگ و دانش لازم به بهره برداران منتقل می شد، اکنون شاهد هدررفت منابع محدود آبی در کشور نبودیم.

بهمنش تصریح کرد: متاسفانه مسوولان حوزه مدیریت تنها به دنبال ارائه آمار و بیلان کاری در مورد صادرات هندوانه و اجرای سیستم های آبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت یکپارچه آبی قربانی مسوولیت دادن به افراد غیرمتخصص شده است

مدیریت یکپارچه آبی قربانی مسوولیت دادن به افراد غیرمتخصص شده است