مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 05:452021-08-02اقتصادي

برداشت گیاه بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برداشت گیاه دارویی بادرشبو از سطح 300 هکتار از اراضی زیر کشت این گیاه در سطح استان خبر داد.

- جعفر وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کشت گیاهان دارویی در استان افزود: امسال 300 هکتار از اراضی استان زیر کشت بادرشبو رفته است که برآورد می شود از این مزارع حدود 6 هزار تن پیکره رویشی تولید و به بازار عرضه شود.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه به موقع باعلف های هرز و مدیریت بهینه مصرف آب در مزارع و دقت در روش های کشت و برداشت این محصول اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن مرداد ماه استحصال گیاه بادرشبو در آذربایجان غربی آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.

وحدت ادامه داد: تعداد 5 واحد تولید عرقیات گیاهی جهت عرق گیری از محصول بادرشبو کشت شده در سطح استان فعالیت دارند و عرق استحصالی جهت مصرف در تهیه شربت، نقل در داخل استان و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان تولید بیش از دو و نیم میلیون لیتر عرق استحصال می شود، تاکید کرد: بخشی از محصول تولیدی برای تهیه عرقیات و برای مصارف صنعتی توسط کارخانه های استحصال عرقیات به مصرف رسیده و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی و در کارگاه های کوچک عرق گیری یا در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیاه بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد

برداشت گیاه بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد