مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 04:452021-08-02سياسي

نقش مهم دولت در مبارزه با فساد/ گلوگاه های ایجاد فساد کجاست؟


یکی از اساسی ترین مسائل در کشور در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی نقش قوای مجریه و قضاییه در مبارزه با فساد است که کارشناسان معتقدند نقش قوه قضاییه در رابطه با این مساله پیشگیری است اما نقش دولت در این رابطه مبارزه در خط مقدم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاید یکی از اصلی ترین مشکلات کشور، رخنه فساد در تار و پود جامعه باشد که اگرچه با توجه به رویکرد مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ سیستم هر چند وقت یکبار تخلفات بزرگ یا کوچک را شناسایی و با متخلفان آن برخورد قضایی می کند و حتی برای مفسدین اقتصادی مجازات های سنگینی در نظر می گیرد اما علیرغم انتظارات مردم هنوز راهکاری برای به حداقل رسیدن مفاسد اقتصادی در کشور اندیشده نشده و لذا چرخه فساد اقتصادی در کشور ادامه دارد.

  بنابراین درخصوص فساد در کشور سوالات بسیاری مطرح است مبنی بر این که چرا فساد در جامعه ایجاد می شود؟ عوامل ایجاد فساد اقتصادی در کشور چیست؟  راهکار مبارزه با آن چیست؟ نقش دولت و قوه قضاییه در شفافیت برای ایران، احسان پرنیان مدیرگروه مبارزه با فساد اندیشکده امیرکبیر و محمد نوری کارشناس اندیشکده محنا،  برگزار شد که در ادامه نقطه نظرات و دیدگاه های این کارشناسان در رابطه با مبارزه با فساد عنوان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم دولت در مبارزه با فساد/ گلوگاه های ایجاد فساد کجاست؟

نقش مهم دولت در مبارزه با فساد/ گلوگاه های ایجاد فساد کجاست؟