مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 04:402021-08-02اجتماعي

خشکسالی عامل خسارت به جنگل های بلوط/ مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خشکسالی های پی درپی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت ناشی از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، رییس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مدیرکل و معاونین اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری وسایر کارشناسان از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت  بازدید کردند.

غلام حسین حکمتیان اصل گفت: به دلیل کاهش بارندگی  و خشکسالی های پی درپی  جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت ناشی از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  12 دستگاه تراکتور تانکردار عملیات زمینی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در  شهرستان باشت را بر عهده دارد.

حکمتیان اصل تصریح کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT  است.

  وی ادامه داد: در جنگل های این مناطق دچار خسارت آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول پاشی استفاده می شود که سازگار با محیط زیست است و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست ندارد.

حکمتیان اصل با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل های بلوط منطقه باشت است گفت: امسال درختان بلوط منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی عامل خسارت به جنگل های بلوط/ مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت

خشکسالی عامل خسارت به جنگل های بلوط/ مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت