مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-02اقتصادي

فضای نامناسب کسب و کار چالش اصلی تولید و سرمایه گذاری کشور


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اصلی ترین چالش تولید و مقدم بر آن سرمایه گذاری را در کل کشور فضای نامناسب کسب و کار می دانم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فضای کسب و کار عمدتا متاثر از بسترهای حقوقی و مقرراتی و تعامل اقتصاد داخل با اقتصاد بین الملل است.

وی با اشاره به وجود مسائلی مثل ریسک، نااطمینانی و عدم قطعیت در اقتصاد کشور توضیح داد: در جامعه ما عرصه هایی مثل تجارت بین الملل اعم از صادرات و واردات، بحث های تامین مالی مثل سیستم بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و نیروی انسانی و مباحث حقوقی مثل عقد قراردادها و میزان پایبندی به این قراردادها، از شاخص های مدرن اقتصادی دنیا متفاوت هستند! رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی متذکر شد: در واقع رتبه سه رقمی کشور در شاخص های فضای کسب و کار نشان می دهد جایگاه ما نامناسب بوده و این فضای سنگین بر سرمایه گذاری و ادامه تولید، فشارها و ناملایماتی را تحمیل می کند.

بهبودی تصریح کرد: بخشی از این مسائل از طریق برقراری تعامل مناسب با فضای بین الملل می تواند حل شود و مربوط به افق های بلندمدت و کلان است؛ یک سری از مسائل هم مربوط به قوانین و مقررات داخلی و رویکردهای اجرایی مدیران و دستگاه های اجرایی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای نامناسب کسب و کار چالش اصلی تولید و سرمایه گذاری کشور

فضای نامناسب کسب و کار چالش اصلی تولید و سرمایه گذاری کشور