مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 04:152021-08-02اقتصادي

نجات گلستان از مشکل کم آبی با اجرای طرح بزرگ آب شیرین کن


سال هاست که کشورهای مختلف برای رفع مشکل کم آبی برنامه‎هایی همچون شیرین کردن آب و استفاده از پساب فاضلاب در چرخه صنعت و کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده‎اند و البته تا میزان زیادی هم موفق بوده‎اند به گفته کارشناسان این روش‎ها می‎تواند چاره و درمان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، کم آبی و مشکلات مربوط به تأمین آب شرب بیش از گذشته در تابستان سال جاری در اکثر نقاط کشور مشاهده شد.

خشکسالی،کاهش ریزش‎های جوی، افت سفره‎های آب‎ زیرزمینی و البته عدم برنامه ریزی مناسب در حوزه منابع آبی همه این عوامل دست به دست هم دادند تا تابستان 1400 برای بسیاری از مردم کشور خاصه در گلستان سال سختی در بحث آب باشد.

در حالی که از سال‎های گذشته زنگ خطر  بحران آب در گلستان به صدا در آمده بود اما تاکنون اقدام عملی و مناسبی برای برون رفت از این مشکل در دستور کار برنامه ریزان و مدیران استانی قرار نگرفته است.

سال هاست که کشورهای مختلف برای رفع مشکل کم آبی برنامه‎هایی همچون شیرین کردن آب و استفاده از پساب فاضلاب در چرخه صنعت و کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده‎اند و البته تا میزان زیادی هم موفق بوده‎اند به گفته کارشناسان این روش‎ها می‎تواند چاره و درمان بحران آب در کشور و گلستان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات گلستان از مشکل کم آبی با اجرای طرح بزرگ آب شیرین کن

نجات گلستان از مشکل کم آبی با اجرای طرح بزرگ آب شیرین کن