مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 04:002021-08-02پزشكي

بازگرداندن شنوایی با غلبه بر یک مانع طبیعی در گوش داخلی


دانشمندان آمریکایی در بررسی جدیدی دریافته اند که شاید بتوان با غلبه بر یک مانع در گوش داخلی، امکان بازگرداندن شنوایی را فراهم کرد.

- دانشمندان آمریکایی در بررسی جدیدی دریافته اند که شاید بتوان با غلبه بر یک مانع در گوش داخلی، امکان بازگرداندن شنوایی را فراهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اینداستری آپدیت، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC)، یک مانع طبیعی را برای تولید سلول های حسی گوش داخلی شناسایی کرده اند که هنگام بروز اختلالات شنوایی و تعادل از دست می روند.

غلبه بر این مانع ممکن است نخستین گام در بازگرداندن سلول های گوش داخلی به شرایطی شبیه به شرایط گوش داخلی نوزادان باشد.

نیل سیگیل (Neil Segil)، سرپرست این پروژه گفت: کم شنوایی دائمی، بیش از 60 درصد از افرادی را که به سن بازنشستگی می رسند، تحت تاثیر قرار می دهد.

پژوهش ما، روش های جدید مهندسی ژن را نشان می دهد که شاید بتوان از آنها برای هدایت برخی از قابلیت های ترمیم موجود در سلول های گوش داخلی جنین استفاده کرد.

اندام شنوایی در گوش داخلی، به حلزون شباهت دارد و دو نوع سلول حسی اصلی را شامل می شود؛ سلول های مویی (hair cells) که برآمدگی های سلولی شبیه به مو دارند و ارتعاشات صوتی را دریافت می کنند و همچنین سلول های پشتیبان (supporting cells) که نقش های ساختاری و عملی مهمی را بر عهده دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگرداندن شنوایی با غلبه بر یک مانع طبیعی در گوش داخلی

بازگرداندن شنوایی با غلبه بر یک مانع طبیعی در گوش داخلی