مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 03:202021-08-01اقتصادي

تاثیر طراحی خیابان ها بر میزان وقوع جرم


در یک پژوهش در خصوص نقش عوامل محیطی موثر بر جرائم شهر تهران، عنوان شد که روشنایی خیابان، فرسودگی بافت، تنوع کاربری و کیفیت معابر شهری می تواند بر میزان جرائم شهری موثر باشند.

- در یک پژوهش در خصوص نقش عوامل محیطی موثر بر جرائم شهر تهران، عنوان شد که روشنایی خیابان، فرسودگی بافت، تنوع کاربری و کیفیت معابر شهری می تواند بر میزان جرائم شهری موثر باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی مکان های شهری به دلیل ساختار کالبدی خاص و همچنین ویژگی های اجتماعی-اقتصادی ساکنان آن، امکان و فرصت بیشتری برای وقوع جرم دارند.

در مقابل برخی مکان ها، مانع و بازدارنده فرصت های مجرمانه هستند.

به همین دلیل بزهکاران در انتخاب محل بزهکاری خود به دنبال کم خطرترین و مناسب ترین فرصت ها و شرایط مکانی برای ارتکاب عمل مجرمانه اند.

شهر تهران با فاصله قابل توجهی از دیگر شهرهای کشور، رشدی شتابان داشته و به دلیل شرایط خاص با ناهنجاری های اجتماعی زیادی مواجه است.

میزان جرائم ارتکابی در بخش مرکزی شهر تهران که به طور تقریبی شامل منطقه 12 و بخشی از منطقه 11 شهرداری است، بسیار بیشتر از سایر مناطق شهری است.

بر همین اساس؛ پژوهشگران با انجام یک مطالعه عوامل محیطی موثر بر جرائم شهری را در محدوده میدان امام خمینی تهران بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر طراحی خیابان ها بر میزان وقوع جرم

تاثیر طراحی خیابان ها بر میزان وقوع جرم