مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 02:202021-08-01پزشكي

اعلام آمار کرونا بر اساس شیوه نامه بهداشت جهانی


قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آماری که در کشورمان درباره کرونا اعلام می شود، رسمی و بر اساس شیوه نامه سازمان جهانی بهداشت است که تعداد کرونا مثبت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ممکن است آمار رسمی مبتلایان و فوتی های کرونا در کشورمان با آمار واقعی، کمی متفاوت باشد، گفت: برخی افراد وجود دارند که تست نمی شوند و یا در برخی موارد، تست ها 30 تا 50 درصد منفی کاذب را نشان می دهند.

وی ادامه داد: به علت محدودیت های اعتباری، محدودیت تست وجود دارد و برخی افراد هم دیر به بیمارستان ها مراجعه می کنند و زمان طلایی مثبت شدن تست آن ها می گذرد.

حریرچی با اشاره به اینکه آماری که اعلام می شود مستند به آمار رسمی استخراج شده است، اضافه کرد: در مورد افراد سرپایی، ممکن است چند برابر رقم فعلی، کرونا مثبت باشند، زیرا بسیاری از افراد، ناقل بدون علامت هستند و به مراکز برای تست مراجعه نمی کنند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کشورمان علاوه بر جبهه کرونا در جبهه اقتصادی هم می جنگد، گفت: نخستین کشوری بودیم که به طور وسیع، درگیر کرونا شدیم؛ چین در ابتدا، فقط به ”ووهان“ محدود بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمار کرونا بر اساس شیوه نامه بهداشت جهانی

اعلام آمار کرونا بر اساس شیوه نامه بهداشت جهانی