مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 23:502021-08-01اقتصادي

سِرُم کم است؟


به دنبال انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر نبود و کمبود سرم بویژه برای بیماران مبتلا به کرونا، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: - اکنون تقریبا تولید سرم در کشور به 11 میلیون رسیده و تا اواخر شهریور تولید سرم به 15.

5 میلیون در ماه افزایش می یابد.

دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره خبرهایی مبنی بر کمبود سِرُم جهت استفاده بیماران کرونا در کشور، گفت: یکی از سرم سازان ما داشت خطوط تولیدش را اصلاح می کرد که ان شاءالله قول داده اند که تا پایان ماه خطوطش را برگرداند و سایر سرم سازان هم قول داده اند که کمبود سرم این تولیدکننده را جبران کنند و ان شاءالله مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه البته سِرُم فقط برای بیماران مبتلا به کرونا مصرف نمی شود، بلکه برای سایر بیماران نیز می تواند مورد نیاز باشد، گفت: در حال حاضر از آنجایی که هوا گرم است، مردم دچار دهیدراتاسیون(کم آبی بدن) می شوند و این موضوع منجر به کم آبی بدن شان می شود و سرم برایشان تجویز می شود.

اکنون بیماران کرونا هم اضافه شده اند و این موارد باعث شده که مصرف سرم به صورت ناگهانی چند برابر شود.

یعنی هم به دلیل گرمای هوا و نیاز برخی افراد به سرم و همچنین مصرف مربوط به بیماران مبتلا به کرونا، مصرف سرم افزایش یافته است و در عین حال یکی از شرکت هایمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سِرُم کم است؟

سِرُم کم است؟