مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 14:452021-08-01اقتصادي

محلی ها از روستاهای گردشگری نفع برده اند


درآمدهای اقتصادی حاصل از گردشگری در میان جوامع روستایی توزیع شده و میزان اشتغال زایی در این مناطق افزایش چشمگیری داشته است.

- معاون گردشگری گفت: درآمدهای اقتصادی حاصل از گردشگری در میان جوامع روستایی توزیع شده و میزان اشتغال زایی در این مناطق افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در نشست توسعه اقتصادی روستا با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت که با هدف تشریح اقدامات و بررسی نیازهای توسعه گردشگری در مناطق روستایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم روستاها به عنوان یکی از مقصدهای مورد توجه گردشگران در سال های گذشته، 500 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شد که برخی از آن ها با توجه به تغییرات سیاسی و جغرافیای طبیعی این مناطق دچار تغییرات شده بودند و نیاز به ارزیابی و پایش وجود داشت.

به همین دلیل، با رویکرد حفظ حداکثری روستاهای گردشگرپذیر و ایجاد زمینه های رقابتی میان روستاها، طرحی با همکاری صاحب نظران حوزه گردشگری و روستا، شامل شاخص های ارزیابی و رتبه بندی تهیه شد.

این طرح با هدف رتبه بندی روستاهای گردشگرپذیر و تعیین استانداردها و شاخص های مورد نیاز روستاهای کشور مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلی ها از روستاهای گردشگری نفع برده اند

محلی ها از روستاهای گردشگری نفع برده اند