مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 13:252021-08-01اقتصادي

زنگنه: صادرات گاز را 90 درصد افزایش دادیم


صادرات گاز کشور 90 درصد و تحویل گاز به نیروگاه ها 80 درصد افزایش یافت.

- به نقل از وزارت نفت، بیژن نامدار زنگنه عصر امروز یکشنبه 10 مرداد در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت با بیان اینکه پارس جنوبی به معنای واقعی مهمترین طرح توسعه ملی ایران است که در یکصد سال اخیر اجرا شده است، یادآوری کرد: نخستین قرارداد توسعه میدان گازی پارس جنوبی مهرماه سال 1376 امضا شد و تا میانه سال 1384 معادل 10 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم طرح های توسعه فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی تکمیل شدند و در خردادماه 1389 قرارداد برای 10 فاز بعدی امضا شد، تصریح کرد: این طرح ها بیشتر با پیشرفت 50 درصدی به دولت یازدهم منتقل شد که در این دولت تکمیل شد.

دلار پارس جنوبی را نساخت وزیر نفت با بیان اینکه برای اجرای طرح های پارس جنوبی آنها را اولویت بندی کردیم و سرانجام خوشحالیم که اکنون و پس از هشت سال برداشت گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی 2.

5 برابر شده و از روزانه 280 میلیون مترمکعب به 700 میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: در این هشت سال نزدیک 25 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری شده است.

زنگنه گفت: با افزایش برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و دیگر میدان های گازی توانستیم به رکورد تولید روزانه هزار میلیون مترمکعب دست یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: صادرات گاز را 90 درصد افزایش دادیم

زنگنه: صادرات گاز را 90 درصد افزایش دادیم