مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 10:152021-08-01پزشكي

تلاش برای توسعه زیست بوم تحقیق و فناوری حوزه سلامت


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تلاش برای توسعه زیست بوم تحقیق و فناوری حوزه سلامت خبر داد و گفت: قدم بعدی تکمیل این چرخه، سوق دادن طرح ها و پروژه ها به سوی فناوری و تولید است.

- به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر فرید نجفی گفت: مدل جدید حمایتی اعلام فراخوان مبتنی بر درخواست پروپوزال تحقیقاتی در راستای توصیه سازمان جهانی بهداشت برای تصمیم گیری آگاه از شواهد است.

وی گفت: با این روش مدل جدیدی برای شبکه های تحقیقاتی حوزه سلامت تعریف شد تا اولویت های مهم حوزه خود را مشخص کرده و تبدیل به RFP کنند و سپس با سازمان های مرتبطی که سیاستگذاران حوزه سلامت هستند به توافق و تفاهم برسند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: هر سازمانی که متعهد شود 50 درصد هزینه تحقیقاتی یک RFP را تامین کند موسسه نیماد نیز 50 درصد باقی مانده را به شرط رعایت چارچوب های علمی مانند برگزاری فراخوان و انجام داوری peer review پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مالی سازمانی که در آینده مجری نتایج آن تحقیقات است، تضمین کننده به کارگیری نتایج پژوهش خواهد بود، گفت: همیشه در دنیا یکی از چالش های مهم این است که نتیجه تحقیقات و پژوهش های انجام شده توسط دستگاه های مجری و سیاست گذار به کار گرفته شود و سیاست گذاری ها بر مبنای شواهد علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای توسعه زیست بوم تحقیق و فناوری حوزه سلامت

تلاش برای توسعه زیست بوم تحقیق و فناوری حوزه سلامت