مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 07:452021-08-01بين الملل

مشاور امنیتی بایدن با رییس جمهور تونس رایزنی کرد


کاخ سفید خبر داد، جیک سولیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با «قیس سعید» رییس جمهور تونس درباره تحولات در این کشور متعاقب برکناری نخست وزیر و انحلال پارلمان صحبت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه اظهارنظرها درباره تحولات اخیر در تونس، مقام های آمریکایی از رایزنی مشاور امنیت ملی کاخ سفید با رییس جمهور این کشور آفریقایی خبر دادند.

کاخ سفید با انتشار یک بیانیه درباره رایزنی تلفنی جیک سولیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با قیس سعید رییس جمهور تونس اعلام کرد: او (سولیوان) در این گفت و گوی یک ساعته حمایت مستحکم رییس جمهور بایدن از مردم تونس و دموکراسی مبتنی بر حقوق اساسی، نهادهای قوی و تعهد به حاکمیت قانون را (به قیس سعید) منتقل کرد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز تاکید مشاور امنیت ملی آمریکا به لزوم حکمرانی صادق در تونس تاکید کرد و گفت، ایالات متحده آماده کمک به تونس برای حرکت به سمت آینده امن، مرفه و دموکراتیک است .

قیس سعید رییس جمهور تونس شامگاه یکشنبه سوم مرداد، نخست وزیر را برکنار و پارلمان را برای 30 روز منحل کرد.

وی البته در یک مصاحبه گفت که اقدامات او را نمی توان کودتا نامید.

او جمعه هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من دیکتاتور نیستم، هیچ دیکتاتوری در تونس وجود ندارد، آزادی بیان در تونس تضم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور امنیتی بایدن با رییس جمهور تونس رایزنی کرد

مشاور امنیتی بایدن با رییس جمهور تونس رایزنی کرد